Undersøkelse om bedrifters abonnement på kommunikasjonstjenester
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet gjennomfører for tiden en undersøkelse blant norske bedrifter.
![Nkom](/aktuelt/undersokelse-om-bedrifters-abonnement-pa-kommunikasjonstjenester/_/image/252cb466-b687-43b7-81a3-ed240ae9662b:7c70060c8bcd87664c6f8f66c9f656838c4a6d46/width-1140/NKOM-9.jpg)
Foto: Nkom
Målgruppe for undersøkelsen
Målgruppen for undersøkelsen er daglig leder/adm.dir. eller ansvarlig person for mobil og/eller bredbåndsavtaler i utvalgte bedrifter hentet fra næringslivsbasen til Kantar.
Kantar Public/Norsk Gallup gjennomfører undersøkelsen for Nkom og sikrer konfidensiell behandling av alle svar.
Formålet med undersøkelsen
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet driver tilsyn med tilbydere av post- og teletjenester. Innsikten undersøkelsen gir vil bli benyttet til evalueringer av tiltak for å øke konkurransen i markedet. Dette er blant annet for å møte regjeringens ønske om tiltak mot innelåsende mekanismer, som høye bruddgebyrer og bindingstider i bedriftsmarkedet for elektroniske tjenester.
-Vi setter stor pris på alle som tar seg tid til å svare, sier avdelingsdirektør Hans Jørgen Enger