Nkom styrker arbeidet med sikkerhet og søker nå seks nye kollegaer
Er du interessert i teknologi og sikker digital kommunikasjon? Da kan en jobb i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) være den perfekte muligheten for deg.
Den sikkerhetspolitiske situasjonen og nye ansvarsoppgaver gjør at vi nå trenger flere kloke hoder hos oss i Nkom. Vi er en del av Norges totalberedskap og har en sentral rolle i digitaliseringen av Norge. Nkom skal blant annet sikre pålitelig, rask, rimelig og trygg elektronisk kommunikasjon for alle i hele landet.
I Nkom blir du en del av et sterkt fagmiljø hvor kunnskap, samarbeid og innovasjon er avgjørende for å lykkes. Du vil jobbe med engasjerte kolleger som finner løsninger på viktige samfunnsutfordringer, samtidig som du får mulighet til faglig utvikling gjennom spennende prosjekter og samarbeid med både nasjonale og internasjonale aktører.
Sikkerhetsavdelingen består av tre seksjoner og nærmere 40 erfarne og dyktige medarbeidere. Vi søker nå seks nye medarbeidere som skal jobbe med totalberedskap, digital sikkerhet og tjenester, utredningsarbeid og tilsyn innen sikkerhetsfeltet.
Hvilken kompetanse er viktig for disse stillingene?
For å lykkes i en av disse rollene tror vi du har mastergrad eller annen høyere utdanning innen samfunnsfag, samfunnssikkerhet, rettsvitenskap eller teknologi. Har du lang og relevant arbeidserfaring vil det i noe grad kunne kompensere for eventuell manglende formell utdanning. For enkelte av stillingene er noe arbeidserfaring nødvendig, særlig innen tilsyn, analyse og teknologi, men til juriststillingene er også nyutdannede velkommen til å søke.
I tillegg må du:
- Like å formidle kunnskap om digital sikkerhet til andre internt og eksternt
- Være flink til å kommunisere klart og tydelig, skriftlig og muntlig på norsk og engelsk
- Sikkerhetsklareres for nivå HEMMELIG etter bestemmelsene i sikkerhetsloven
- Kunne bidra med å publisere på hjemmesiden vår nkom.no og i andre kanaler vi bruker for å spre informasjon
Les mer om sikkerhetsklarering.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi tror at disse egenskapene er relevant for at du skal trives hos oss:
- Analytisk og strukturert- du ser sammenhenger i saker og liker at det orden og system
- Liker å få arbeidsoppgaver unna, og kunne se resultater av arbeidet vi gjør sammen
- Du tar initiativ og er selvstendig i arbeidet ditt
- Du bidrar positivt inn i et team og liker at vi hjelper hverandre
Vi vektlegger i stor grad din motivasjon, interesse og egnethet. Våre verdier På og åpen står sterkt hos oss, og sammen er vi Ett Nkom. Deler du våre verdier?
Vil du være med å styrke Norges digitale sikkerhet? Søk i dag!
Les med om Nkom på vår hjemmeside www.nkom.no og om hvordan det er å jobbe i Nkom.
Hvorfor velge Nkom?
Synes du det høres spennende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som jobber med viktige tjenester for det norske samfunnet. Vi jobber på tvers av ulike fagområder, og du har stor mulighet til å påvirke hva vi skal jobbe med fremover.
Hos oss finner du en god balanse mellom jobb og fritid, du har fleksitid og betalt overtid, sommertid og mulighet til å trene opptil to timer i arbeidstiden hver uke. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger med, noe som betyr at du får en av Norges beste pensjonsordninger, god forsikring og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Vi vet at mange ønsker å kunne jobbe litt hjemmefra, og det vil vi tilrettelegge for selv om vi håper du har lyst til på komme til kontoret! Vi har kantine med egen kokk og gratis parkering.
Hvordan søker du en av de utlyste jobbene?
For å lese mer om hvert av ansvarsområdene kan du trykke direkte på de ulike stillingsutlysningene under Ledige stillinger her på nkom.no. Da får du mer informasjon om hver av stillingene og mulighet til å søke direkte på den jobben du er mest interessert i.
Søknadsfrist på alle stillingene er 5. mars 2025.
Vi ber deg om å dokumentere all utdanning som er relevant for stillingen. Legg ved vitnemål og karakterutskrifter i Webcruiter når du søker på stilling hos oss.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Da kan vi vurdere om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, så vil vi gi deg beskjed.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver som bidrar på hver sin måte til å løse samfunnsoppdraget vårt. Vi ønsker kvinner og deg med minoritetsbakgrunn spesielt velkommen til å søke. Vi vil også gjerne ha søknader fra deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers fyller kvalifikasjonskravene til stillingen. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.